Home
STÖ’ler İçin 6 En İyi Ekip Yönetim Uygulaması

STÖ’ler İçin 6 En İyi Ekip Yönetim Uygulaması

Merhaba Arkadaşlar,

Bu hafta Sivil Toplum Örgütlerinin kanayan yarası ekip yönetimine bir çözüm bulmak istedim ve yaklaşık bir haftadır bir çok araştırma yaptım ve bulduğum ekip yönetim uygulamalarını tek tek deneyim, deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim.

Aşağıda sizinle 6 uygulama paylaşacağım. Bu uygulamalar hakkında kısa bir tanım ve neler yapabileceğinizi özetleyeceğim. Umarım ekip yönetim yükünüzü hafifletecek doğru uygulama için net bir yönlendirme yapabilirim.

1. Bitrix24

Bitrix24 “Sosyal İnternet” olarak bilinen yeni nesil bir ekip yönetim uygulaması. Benim Bitrix24’ü en iyi şekilde özetleyen tanımım; “Düşünün ki bir web sitesi var ve size Facebook, Google Docs, Skype, SalesForce, WhatsApp, Wunderlist, SharePoint ve Basecamp hesaplarınızı birbirine bağlama imkanı veriyor.” Bitrix24 şu üç sebepten dolayı ekip yönetimi için çok iyi bir uygulama; İlk olarak uygulama bedava ve bu göz ardı edilmeyecek bir durum. İkinci sebep ekibiniz bir uygulama ve ya bir web sitesini kullanmakta ve ya kullanmamakta ne kadar seçici olursa olsun, bu uygulamada hepsini birbirine bağlayabildiğiniz için herkesi bir araya toplamış olursunuz. Üçüncü ve son sebep ise Bitrix24 diğer bulut uygulamalarının aksine kendin-kodla özelliği ile birlikte geliyor ve tasarımını istediğiniz gibi değiştirebiliyorsunuz.

Bitrix24 kullanarak şunları yapabilirsiniz; Özel sosyal medya ağları yönetimi, işbirliği, dosya paylaşma, grup mesajlaşma, PCM (proje yönetimi), görev dağılımı, kontrol listesi, grup takvim, dosya yönetimi, CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), faturalama, raporlama, şirket portalı, insan kaynakları yönetimi programı, yardım masası, zaman/süreç izleme, wiki, mobil intranet, video konferans ve fazlası.

2. Asana

Asana Bitrix24 ile aynı amaca sahip bir bulut proje yönetim uygulaması. Tek farkı var o da Asana’nın “proje yönetim” konusunda kendini uzman görmesi ve Asana’nın sadece proje yönetim uygulaması olması, başka bir işe karışmaması.

Asana, 15 kullanıcıya kadar aynı anda bir proje üzerinde çalışma yapabileceğiniz en iyi uygulamalardan biri. Asana’nın bence tanımını şöyle özetleyebiliriz; “Temiz, duyarlı ve dinamik proje yönetim uygulaması”

3. MindMeister

Tanıdığım ekiplerin neredeyse hiçbiri akıl haritası kullanmıyor. Fakat siz kullanırsanız kesinlikle MindMeister kullanarak başlamalısınız. Öncelikle MindMeister’in hem telefon hem de web uygulamasını kullanmanız mümkün. MindMeister rakipleri gibi bir akıl uygulaması değil. Çünkü MindMeister söz konusu ise bu uygulama sadece bir akıl haritası değil, komple bir ekibin aklını yöneten bir uygulama. (Evet evet bir kinaye yapmaya çalıştım.) Uygulamanın en sevdiğim özelliği ise gerçek zamanlı “Düşünme Süreci Oturumları” kısmıdır. Bu kısım size ve ekibinize işbirlikçi zihin haritaları oluşturmanızda yardımcı olur. Uygulamanın ücretsiz versiyonu ile 3 adet akıl haritası oluşturabilirsiniz.

4. FreshDesk

Öncelikle hemen söylemek istediğim bir şey var ki; FleshDesk bir müşteri hizmetleri uygulaması olan ZenDesk klonudur. Peki o zaman hemen aklınıza gelen “Neden ZenDesk varken FleshDesk kullanayım?” sorusunun cevabı ile başlayalım. FleshDesk size 3 plan yönetmenize izin verirken, ZenDesk ücretsiz kullanım imkanı sunmamaktadır.

FleshDesk hakkındaki söylenecek en güzel şey ise FleshDesk’in sadece bir yardım masası uygulaması olmadığı, dahili bilgi tabanına sahip, destek forumları olan ve bir sürü diğer özelliği ile müşterilerinize/yararlanıcılarınıza kalıcı iyi bir izlenim bırakacak iyi bir uygulamadır.

5. GroupMe

İsminden de anlaşılacağı gibi GroupMe bir grup mesajlaşma uygulaması. WhatsApp ve benzeri uygulamalardan sıkıldıysanız ve sadece ekibinize özel bir alan arıyorsanız GroupMe tam size göre bir uygulamadır.

GroupMe’nin en güzel özelliği ise her türlü cihazda çalışıyor olmasıdır. Hatta internet olmayan telefondan SMS ile bile grup mesajlarını takip edebiliyorsunuz!

GroupMe ile fotoğraf, video paylaşabilir, galeri görüntüleyebilir, ekip arkadaşlarınız tarafından atılan mesajları beğenebilir, konum bilgisi paylaşabilir, akıllı emojiler kullanabilir, bir ekip üyesine direk mesaj gönderebilir ve sıkılırsanız bildirimleri susturabilirsiniz.

6. Trello

Son olarak size bahsedeceğim uygulama ise kendim de kullandığım program olan Trello.

Trello ekip içi çalışma hayatının daha işlevsel bir şekilde yönetilmesini mümkün kılan bir uygulama. Yaptığınız işleri bir proje olarak oluşturabilir, gün içerisinde yapacağınız organizasyonlar için kullanışlı listeler hazırlayabilir, programınızın saatleri geldiğinde hatırlatıcı ikazlar alabilirsiniz. Farklı amaçlar ve işler için farklı listeler oluşturarak, iş bölümleri tanımlayabilir, bitirdiğiniz proje veya devam eden projelerin raporunu tutabilirsiniz.

Son olarak

Umarım faydalı bir içerik olmuştur. Uygulamaları detaylı olarak inceleyen, gözden kaçan ve kesinlikle eklenmesini düşündüğünüz özellikleri bana iletirseniz yazıya ekleyebilirim.

NOT: Kaynak göstermeden paylaşmayınız.

Mehmet ÇETİNKAYA
11/08/2015 – İstanbul

– See more at: http://vopool.net/blog/stoler-icin-6-en-iyi-ekip-yonetim-uygulamas_4.html#sthash.PQ7BqUDd.dpuf

Leave a Comment